Wodowanie zaopatrzeniowca arktycznego dla Grenlandii
20 lutego 2015 r. w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, odbyło się wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim (grenlandzkim) armatorem Royal Arctic Line (RAL).
Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Będzie mógł przewozić do 606 kontenerów dwudziestostopowych) i pływać zarówno przez Atlantyk jak i w charakterze kontenerowca dowozowego na Grenlandii. Będzie także używany do zadań specjalnych w rejonie Arktyki, dowożąc zaopatrzenie m.in. do amerykańskiej lotniczej bazy Thule na Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Projekt statku powstał w spółce Remontowa Marine Design należącej do Remontowa Holding.
Statek powstaje w ramach kontraktu polskiej stoczni na budowę pięć kontenerowców o różnych pojemnościach, które będą wozić zaopatrzenie i niewielką liczbę pasażerów na Grenlandię oraz pomiędzy portami grenlandzkimi.