Madrid Maersk w DCT Gdańsk

W nocy 1 grudnia 2015 r. do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk zawinął Madrid Maersk. Statek o pojemności 20 568 TEU, to przedstawiciel drugiego w świecie typoszeregu największych kontenerowców pod względem liczby kontenerów (slotów kontenerowych) i największego pod względem nośności i łącznej masy ładunku.

Pozycję największego kontenerowca na świecie stracił na początku maja 2017 r., z chwilą zwodowania w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries statku OOCL Hong Kong o pojemności 21 413 TEU. Madrid Maersk w DCT Gdańsk rozładowywany był przez 75 godzin.

O statku, a także o polskich oficerach i marynarzach zatrudnianych przez czołowych armatorów i pracujących na największych statkach na świecie, na mostku rozmawiamy z pracującym na mega kontenerowcu starszym oficerem Marcinem Kulasem, z Anną Corlett współwłaścicielką firmy Merchant Navy Resources oraz dr. Piotrem Treichelem, prodziekanem ds. studiów niestacjonarnych i praktyk na Wydziale Mechanicznym Akademii Morskiej w Szczecinie.